انجمن معلولان ضایعه نخاعی یزد




   انجمن معلولان ضایعه نخاعی یزد


   مباحث و مشکلاتی که افراد ضایعه نخاعی با آن روبرو میشوند
موضوعات مطالب
نويسندگان وبلاگ
آمار و امكانات
»تعداد بازديدها:

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 39
تعداد نظرات : 13
تعداد آنلاین : 1

طراح قالب

Template By: LoxBlog.Com

درباره وبلاگ

به انجمن معلولان ضایعه نخاعی یزد خوش آمدید
لينك دوستان
» قالب وبلاگ

» فال حافظ

» قالب های نازترین

» جوک و اس ام اس

» جدید ترین سایت عکس

» زیباترین سایت ایرانی

» نازترین عکسهای ایرانی

» بهترین سرویس وبلاگ دهی

ردیاب جی پی اس ماشین
ارم زوتی z300
جلو پنجره زوتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مباحث و مشکلاتی که افراد ضایعه نخاییه با ان روبرو میشوند و آدرس malool.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آرشيو مطالب
پيوند هاي روزانه
» ورزشکار معلول و وسایل مکانیکی

همه آنچه اوسکار پیستوریوس می‌خواهد، حضور در بازی‌های المپیک است اما همین آرزوی ساده به داستانی تبدیل شده‌ است که ورزش دوستان را از کارشناسان و فراتر از آن حتی نیمی از دنیا را از پیست‌های دو و میدانی آفریقای جنوبی یعنی جایی که پیتورسیوس با دو پای آهنینش به امید المپیک تمرین می‌کند، از هم جدا کرده است.

در عمق این مورد پیچیده یک سوال روشن وجود دارد: تا چه اندازه یک ورزشکار می‌تواند توانایی خود را با وسایل مکانیکی بالا ببرد؟

آن مورمنز مربی یک تیم محلی بسکتبال در این‌باره گفت: یک معلول با وجود اینکه سخت است اما به کمک وسایل مکانیکی می‌تواند با افرادی رقابت کند که کاملا از گوشت و خون هستند.

پیستوریوس ملقب به دونده میله‌ای از استعداد خود در دو و میدانی و به کمک پاهای مصنوعی که شبیه پاهای یوزپلنگ است به سریع‌ترین دونده معلول جهان تبدیل شده و توانسته است در چندین دوره بازی‌های پارالمپیک رکورد جهانی ثبت کند. اما با توجه به نتایج بررسی فدراسیون بین‌المللی دو و میدانی (یاف) که قرار است دوشنبه اعلام شود، بعید به نظر می‌رسد آرزوی این دونده اهل آفریقای جنوبی برای رقابت با بهترین دوندگان سالم دنیا در بازی‌های المپیک پکن به حقیقت بپیوندد.

پیستوریوس ‪۲۱ ساله وقتی فقط ‪۱۱ ماه بیشتر نداشت به خاطر یک ناهنجاری مادرزادی تحت عمل جراحی قرار گرفت و دو پای خود را از دست داد و از آن زمان به بعد برای راه رفتن میله‌هایی از جنس فیبر کاربونی زیر هر دو زانویش بست.

به احتمال زیاد یاف اعلام خواهد کرد که استفاده از این پاهای میله‌ای به عنوان وسیله‌ی کمک تکنیکی در مسابقات غیرقانونی است و وی را از شرکت در مسابقات رسمی و همچنین بازی‌های المپیک محروم می‌کند.

این مورد حتی در آکادمی‌های برجسته دنیا با علاقه توسط کارشناسانی دنبال می‌شود که در حال بررسی مرز بین پایان درمان‌های نرمال پزشکی و شروع بالا بردن قابلیت‌های انسانی هستند.

آنها روی این مسئله بنیادین دست گذاشته‌اند که چطور تکنولوژی‌های دور از دسترس می‌تواند انسان را به چیزی فراتر از یک انسان محض تبدیل کند.

ورزشکار معلول و وسائل مکانیکی

پروفسور گرگور وولبرینگ از دانشگاه کالگری کانادا در این ‌باره نوشته است : سوال این است: چه چیزی جدایی المپیک را از پارالمپیک توجیه می‌کند سطح عملکرد یا ساختار بدنی ورزشکاران؟

شرکت اسکاتلندی اوشر سازنده پاهای میله‌ای پیستوریوس که در ساخت اعضای مصنوعی پیشرو است در این‌باره اعلام کرده است، اعضایی را تولید نمی کند که امتیازی را برای ورزشکاران معلول نسبت به ورزشکاران سالم به وجود بیاورد.

بر اساس اعلام این شرکت، پیستوریوس از تکنولوژی ده ساله‌ای استفاده می‌کند که هنگام استفاده توسط دوندگان معلول دیگر، سوالاتی را به وجود نمی‌آورد.

پیت فان زیل مربی وی هم گفت: این وضعیت برای یک ورزشکار مطرح به وجود آمده است. تا کنون هرگز ورزشکاری مانند اوسکار وجود نداشته که بخواهد با ورزشکاران سالم رقابت کند.

این مربی مدعی است که زندگی خود را بدون هیچ محدودیتی وقف تلاش برای دادن یک زندگی حتی الامکان فیزیکی به افراد معلول کرده است.

اما برخی فراتر از این رفته‌اند و سعی می‌کنند نه تنها با استفاده از مواد نیروزا بلکه با ایجاد به اصطلاح ورزشکاران سایبورگ و کاشت اعضای پیوندی در بدن، چیزی بیش از یک انسان به وجود بیاورند. گذشته از این‌ها، برخی از ورزشکاران می‌توانند برای دید بهتر و تقویت هدف‌گیری از فواصل بسیار دور، روی چشمان خود عمل جراحی لیزر انجام دهند.

وولبرینگ در مقاله‌ای در مورد این نوآوری پرسیده است : مرز بین تکنولوژی‌های قانونی و غیرقانونی برای افزایش توانایی‌های انسان کجا باید کشیده شود؟

به اعتقاد وی، این نوع از ورزشکاران در آینده ورزشکاران طبیعی را کنار می‌زنند به این مفهوم که ورزشکاران معمولی در آینده ممکن است در گروه ورزشکاران پارالمپیکی قرار گیرند.

منبع: ایرنا


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







نويسنده : محمدرضا_داود | تاريخ : دو شنبه 25 دی 1391برچسب:ورزش معلولین, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» عناوين آخرين مطالب
رمان‌نویسی کودک معلول با یک پا/تصاویر
کشف امیدی تازه برای درمان قطعی معلولان
شلوارمناسب سازی شده برای افراد دچار آسیب نخاعی دارای مشکل حرکتی دست ها
بانوان معلول ثابت کردند می‌توانند بهتر از افراد سالم باشند
گزینه های تغذیه ای برای کمک به بهبود زخمهای فشاری
نخستین جراحی موفقیت‌آمیز در درمان یک مرد فلج
داروی ترمیم نخاع ساخته شد
مقاربت ایمن با سوند
۸ ماده غذائی برای کمک به پیشگیری و درمان عفونت ادراری
لیست کتاب های مرتبط با ضایعه نخاعی
نکات مهم در خصوص نحوه تمیز کردن سوند و نواحی تناسلی
برگزاری ضیافت افطاری انجمن نخاعی های استان یزد با حضور رییس سازمان بهزیستی یزد و دیگر مسوولین
چند توصیه ایمنی مخصوص فصل تابستان برای کاربران ویلچر و مراقبان آنها
افراد نخاعی دارای اسپاسم،هنگام رابطه جنسی باید چکار کنند؟
حرکت و جابه جایی انسان های معلول راحت تر میشود + تصویر
علت اصلی یک زخم فشاری
احیای توان حرکتی چهار بیمار معلول با تحریک الکتریکی نخاع
جشنواره
روش سوند زدن
اتومبیلی مخصوص معلولین